نوسان وزن یک زندگی
تغذیه, دانستنیهای پزشکی, زیبایی, ویژه

جلوی نوسان وزن را بگیرید!

1013
image_pdfimage_print

تحقیقات نشان داده خانم هایی که مرتب نوسان وزن را تجربه می کنند سرعت سوخت و ساز بدنشان کاهش می یابد که باعث می شود در آینده بیشتر در معرض اضافه شدن وزن قرار بگیرند.


جلوی نوسان وزن را بگیرید!

تحقیقات نشان داده خانم هایی که مرتب نوسان وزن را تجربه می کنند سرعت سوخت و ساز بدنشان کاهش می یابد که باعث می شود در آینده بیشتر در معرض اضافه شدن وزن قرار بگیرند.

پس چگونه می توانیم جلوی این نوسان را بگیرید؟ بسیار ساده! کافی است برخی از این نکات سبک زندگی ساده را به کار ببرید تا بتوانید به راحتی جلوی چرخه ای که در آن گیر افتاده اید را بگیرید.

آب بنوشید: قبل از اینکه وارد هوس غذایی اواسط روز شوید، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید. بیشتر مواقع بدنتان در واقع تشنه است اما مغز طوری به شما نشان می دهد که گویا گرسنه هستید. اگر شکمتان ۱۵ دقیقه پس از نوشیدن آب همچنان به غریدن ادامه داد، یک میان وعده ی سالم میل کنید.

از یک دفترچه یادداشت غذایی استفاده کنید: دنبال کردن غذاها، یکی از بهترین روش هایی است که می توانید بفهمید در طول روز چه چیزهایی می خورید. با داشتن چنین دفترچه ای می دانید غذایی که در حال حاضر پیش رو دارید حق شماست یا خیر.

بازنگری قهوه و چای: اگر از افرادی هستید که صبح را با قهوه یا چای شروع می کنید، ممکن است با کمی دقت متوجه مقدار زیادی شکر شوید ( و حتی خامه در قهوه ). بهتر است مواظب مقدار قندی که به فنجان صبحگاهی خود اضافه می کنید باشید و همچنین آنها را با غذایی مناسب ترکیب کنید ( نه شیرینی و دونات ).

هرگز پایین تر از ۱۲۰۰ کالری نروید: اگر در طول روز به اندازه کافی انرژی دریافت نکرده باشید، بدنتان ممکن است به حالت قحطی برود. در چنین شرایطی بدن سوخت و ساز خود را بسیار کند می کند. دریافت کافی کالری برای کاهش وزن ضروری است.

غذای خود را با سالاد شروع کنید: قبل از اینکه غذای اصلی را برای خود سرو کنید، سالادی سالم میل کنید. با این کار معده خود را با سبزیجات مقوی پر کرده اید و دیگر وسوسه نمی شوید بیش از حد غذا بخورید.

پروتئین مهم است: مطمئن شوید ۱۵ تا ۳۰ درصد از کالری روزانه تان را پروتئین های بدون چربی تشکیل می دهند. دریافت چربی و کربوهیدرات به همراه هر وعده مهم است اما پروتئین می تواند اشتهایتان را تنظیم کند، برایتان عضله بسازد و در طول هضم بیشتر از دیگر درشت مغذی ها کالری بسوزاند.

هر روز ۱۰٫۰۰۰ گام بردارید: هر روز باید حدود ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۵٫۰۰۰ گام بردارید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و مهم نیست شما کدام را انتخاب می کنید ( قدم زدن، دویدن، بالا رفتن از پله ها و … ). تنها چیزی که مهم است، داشتن این مقدار فعالیت است.

در باره نویسنده / 

مدیروبسایت

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه

با عضویت درخبرنامه الکترونیکی ما، با ما همراه باشید

تازه ترین مطالب

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    بهترین روش‌ها برای درمان و کاهش آلرژی فصل بهار

    فصل بهار در راه است. گل‌ها شکوفه خواهند داد و همه جا سرسبز می شود. اما چنین شرایطی برای برخی از افراد بسیار دردناک و ناراحت کننده است. افرادی که به حساسیت فصلی مبتلا هستند ممکن است از دیدن شکوفه‌های گل، زیاد خوشحال نشوند. در این مقاله همراه ما باشید تا دلایل ایجاد عطسه و…

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    ۳ تمرین ورزشی عالی برای تقویت کمر

    در دنیای پرمشغله امروز دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد. یکی از این دلایل نشستن‌های طولانی مدت پشت میز است. زمانی که کل روز را پشت میز می‌نشینید و کارهای خود را پشت رایانه انجام می‌دهید امکان آسیب به کمر وجود خواهد داشت.

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    خطاهایی که حین استفاده از یخچال مرتکب می شویم

    یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال قرار دادن غذای داغ یا ولرم در یخچال است. چون گرمای غذای داغ یا حتی ولرم دمای داخل یخچال را بالا می برد و در نتیجه در وظیفه نگهداری از مواد غذایی دیگر اختلال به وجود می آید. به این ترتیب خطر آلوده شدن مواد غذایی که…

آمار بازدید ها

  • 0
  • 299
  • 9,112
  • 55,266
  • 241,612
  • 1,137,197
  • 1,336,842
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

Website Stats

Alexa Rank

1121445

Google Page Rank

NA/10