چربی سوزی یک زندگی
تغذیه, رژیم غذایی, ویژه

بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی

1500
image_pdfimage_print

اجازه دهید صادق باشیم. در این دنیا هیچ ماده غذایی جادویی وجود ندارد که بتواند تمامی چربی‌های شکمی شما را به آسانی آب کند. برای اینکه چربی شکمی کمتری داشته باشید باید شکر کمتری مصرف نمایید، مواد غذایی ناسالم را حذف کنید، خوب بخوابید، سطح استرس خود را کنترل کنید و از تمرینات ورزشی صحیحی بهره مند شوید.  بعد از اینکه تمامی موارد را انجام دادید باید به دنبال روشی باشید که این چربی دیگر باز نگردد. در این مقاله قصد داریم موادی را معرفی کنیم که بر اساس مطالعات انجام شده بهترین مواد برایسوزاندن و کاهش چربی هستند و می توانند به شما کمک کنند چربی بیشتری در شکم  ذخیره نکنید.

  1. آب لیمو:

آب لیمو و کاهش چربی

شاید شما هم از دیگران شنیده‌اید که مصرف آب گرم با لیمو به هنگام بیدار شدن از خواب ،می‌تواند سیستم گوارش بدن را حمایت کند. استفاده از آب لیمو قبل و در هنگام وعده‌های غذایی نیز می تواند  مفید باشد. پلی فنولی که در لیمو وجود دارد افزایش وزن را سرکوب می‌کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می نماید. شما می‌توانید کمی آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید یا آن را روی سالاد و ماهی خود بریزید.

  1. دارچین:

دارچین و چربی سوزی

دارچین می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد زیرا خالی شدن معده را کند می‌کند و احساس سیری سریع‌تر حاصل می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دارچین تعادل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. به همین خاطر این ماده بهترین گزینه برای مبارزه با دیابت محسوب می شود.  یک و نیم قاشق چایخوری از دارچین می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. فقط مطمئن شوید که دارچین تازه است زیرا  در اثر گذشت زمان، پلی فنول و مواد فعال موجود در آن از بین می رود.

 

  1. فلفل قرمز:

فلفل قرمز برای چربی سوزی

فلفل قرمز به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کپسایسین می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و باعث سوزاندن چربی بیشتری در بدن گردد.

  1. زردچوبه:

خاصیت چربی سوزی زردچوبه

التهاب معمولا در هر بیماری دیده می‌شود. شما می‌توانید از خاصیت ضد التهابی زردچوبه به نفع خود استفاده کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند چاقی را کاهش دهد و به درمان بیماری‌های مختلف کمک نماید. اگر به طور مرتب از زردچوبه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید از مزایای ضد التهابی آن بهره مند شوید، می‌توانید از مکمل‌های موجود استفاده نمایید.

 

  1. دانه کتان:

چربی سوزی با دانه کتان

دانه کتان تازه منبع بسیار عالی از آلفا لینولنیک اسید است که می تواند به کاهش التهاب و تعادل هورمون‌های بدن کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که  دانه کتان می‌تواند باعث کاهش وزن گردد و  التهاب را کاهش دهد. همیشه از دانه کتان ارگانیک استفاده کنید.

در باره نویسنده / 

مدیروبسایت

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه

با عضویت درخبرنامه الکترونیکی ما، با ما همراه باشید

تازه ترین مطالب

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    بهترین روش‌ها برای درمان و کاهش آلرژی فصل بهار

    فصل بهار در راه است. گل‌ها شکوفه خواهند داد و همه جا سرسبز می شود. اما چنین شرایطی برای برخی از افراد بسیار دردناک و ناراحت کننده است. افرادی که به حساسیت فصلی مبتلا هستند ممکن است از دیدن شکوفه‌های گل، زیاد خوشحال نشوند. در این مقاله همراه ما باشید تا دلایل ایجاد عطسه و…

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    ۳ تمرین ورزشی عالی برای تقویت کمر

    در دنیای پرمشغله امروز دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد. یکی از این دلایل نشستن‌های طولانی مدت پشت میز است. زمانی که کل روز را پشت میز می‌نشینید و کارهای خود را پشت رایانه انجام می‌دهید امکان آسیب به کمر وجود خواهد داشت.

  • مجله اینترنتی یک زندگی

    خطاهایی که حین استفاده از یخچال مرتکب می شویم

    یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال قرار دادن غذای داغ یا ولرم در یخچال است. چون گرمای غذای داغ یا حتی ولرم دمای داخل یخچال را بالا می برد و در نتیجه در وظیفه نگهداری از مواد غذایی دیگر اختلال به وجود می آید. به این ترتیب خطر آلوده شدن مواد غذایی که…

آمار بازدید ها

  • 0
  • 299
  • 9,112
  • 55,266
  • 241,612
  • 1,137,197
  • 1,336,842
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

Website Stats

Alexa Rank

1121445

Google Page Rank

NA/10