چربی سوزی یک زندگی
تغذیه, رژیم غذایی, ویژه

بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی

1526
image_pdfimage_print

اجازه دهید صادق باشیم. در این دنیا هیچ ماده غذایی جادویی وجود ندارد که بتواند تمامی چربی‌های شکمی شما را به آسانی آب کند. برای اینکه چربی شکمی کمتری داشته باشید باید شکر کمتری مصرف نمایید، مواد غذایی ناسالم را حذف کنید، خوب بخوابید، سطح استرس خود را کنترل کنید و از تمرینات ورزشی صحیحی بهره مند شوید.  بعد از اینکه تمامی موارد را انجام دادید باید به دنبال روشی باشید که این چربی دیگر باز نگردد. در این مقاله قصد داریم موادی را معرفی کنیم که بر اساس مطالعات انجام شده بهترین مواد برایسوزاندن و کاهش چربی هستند و می توانند به شما کمک کنند چربی بیشتری در شکم  ذخیره نکنید.

  1. آب لیمو:

آب لیمو و کاهش چربی

شاید شما هم از دیگران شنیده‌اید که مصرف آب گرم با لیمو به هنگام بیدار شدن از خواب ،می‌تواند سیستم گوارش بدن را حمایت کند. استفاده از آب لیمو قبل و در هنگام وعده‌های غذایی نیز می تواند  مفید باشد. پلی فنولی که در لیمو وجود دارد افزایش وزن را سرکوب می‌کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می نماید. شما می‌توانید کمی آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید یا آن را روی سالاد و ماهی خود بریزید.

  1. دارچین:

دارچین و چربی سوزی

دارچین می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد زیرا خالی شدن معده را کند می‌کند و احساس سیری سریع‌تر حاصل می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دارچین تعادل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. به همین خاطر این ماده بهترین گزینه برای مبارزه با دیابت محسوب می شود.  یک و نیم قاشق چایخوری از دارچین می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. فقط مطمئن شوید که دارچین تازه است زیرا  در اثر گذشت زمان، پلی فنول و مواد فعال موجود در آن از بین می رود.

 

  1. فلفل قرمز:

فلفل قرمز برای چربی سوزی

فلفل قرمز به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید و یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کپسایسین می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و باعث سوزاندن چربی بیشتری در بدن گردد.

  1. زردچوبه:

خاصیت چربی سوزی زردچوبه

التهاب معمولا در هر بیماری دیده می‌شود. شما می‌توانید از خاصیت ضد التهابی زردچوبه به نفع خود استفاده کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماده فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند چاقی را کاهش دهد و به درمان بیماری‌های مختلف کمک نماید. اگر به طور مرتب از زردچوبه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید از مزایای ضد التهابی آن بهره مند شوید، می‌توانید از مکمل‌های موجود استفاده نمایید.

 

  1. دانه کتان:

چربی سوزی با دانه کتان

دانه کتان تازه منبع بسیار عالی از آلفا لینولنیک اسید است که می تواند به کاهش التهاب و تعادل هورمون‌های بدن کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که  دانه کتان می‌تواند باعث کاهش وزن گردد و  التهاب را کاهش دهد. همیشه از دانه کتان ارگانیک استفاده کنید.

در باره نویسنده / 

مدیروبسایت

مطالب مرتبط

تازه ترین مطالب

  • خونریزی شدید دوران قاعدگی یا منوراژی؛ علائم، علل ایجاد و درمان

    میزان طبیعی از دست دادن خون در یک قاعدگی طبیعی ۶۰ میلی لیتر می باشد از دست دادن خون بیش از  ۸۰ میلی لیتر در یک قاعدگی با طول مدت طبیعی و یا قاعدگی طولانی مدت(بیش از۷روز)به عنوان خونریزی بیش از حد و یا منوراژی شمرده می شود.

  • روشهای سالم افزایش وزن

    اکثر افراد به اشخاصی که می خواهند وزن اضافه کنند، غبطه می خورند چون تعداد افرادی که  دچار اضافه وزن هستند بیشتر بوده و برای این افراد پرهیزات غذایی بسیار دشوار می باشد.

  • تهوع و استفراغ بارداری و راههای درمان آن

    بروز تهوع خفیف تا شدید که گاهی با استفراغ همراه است،در سه ماهه اول بارداری غیرطبیعی نیست.تقریبا ۵۰%زنان در طی دوران بارداری این علائم را تجربه می کنند. تهوع ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد اما صبح ها شایع تر بوده و به همین علت عارضه صبح گاهی نامیده می شود